Wednesday, April 28, 2010

Hujung

Menghampiri di penghujung April. Penghujung semester. Penghujung umur yang ke-tuuut!

Tiada yang istimewa, cuma teringatkan satu situasi yang menyebabkan Misako macam mo sawan sebentar. Suatu hari, seorang pelajar mengetuk pintu dan selamba masuk dan memberikan soalan yang membebankan benak dan perasaan. Misako tanya, “what can I do for you?”. Pelajar A jawab, “I want to get more details on the TIPS for the final exam”.

Terkelu seketika. Ini bukan kali pertama pelajar ini mengikuti kelas Misako. Tidakkah dia masih tidak tahu yang Misako tidak sekali-kali memberikan tips di luar kelas? Lagi pun, Misako sudah pun bincang pasal bab-bab yang perlu ditekankan untuk final exam dia akhir kelas. Siap Misako tanya lagi sama ada ada soalan atau tidak. Semuanya diam membatu (seperti biasa). Misako ulang lagi dan nyatakan “Ok, if you don’t ask now, then don’t expects me to answer your questions regarding final exam after this.”

Misako tenung mata pelajar tu dalam-dalam.

Misako : I don’t remember. Besides, we have already discuss about this in the class. Didn’t you attend the class?

Pelajar : Yes ma’am, but I need more detail information on the chapter that will come out in the exam.

Misako : Sorry, I don’t remember. You don’t want me to give you false information, do you? Ask your friend.

Kepada semua student Misako, selamat maju jaya. InsyaAllah, cikgu Misako halalkan segala ilmu dan pengetahuan yang kita kongsikan bersama selama kamu berada di Uni. Jadilah insan yang berguna. All the best!

with x-student DSC01003

Gambar2 hiasan

1 comment:

AtieAbid said...

terbaca gambar@surat cinta utk pn..hehehe..